Om foreningen

Herning Fugleforening er stiftet d. 21. maj 1975

Foreningens formål:
-at skabe kontakt og styrke samarbejdet mellem fuglevenner.
-at udbrede kendskabet til de mange fuglearter, der kan holdes i bur og voliere.
-at øge forståelsen for fuglens behov for en omhyggelig pleje og velbefindende.
-at medvirke til fuglearters bevarelser under beskyttede forhold.

er tilsluttet “Landsorganisationen Danske Fugleforeninger” der blandt

andet udgiver tidsskriftet DANSK FUGLEHOLD, uddanner dommere og varetager ringsalg.
L.D.F. formidler kontakt mellem foreningerne og er vores talerør i forhandlinger med andre organisationer og offentlige myndigheder.

Medlemsmøder
Herning Fugleforening afholder medlemsmøder i vinterhalvåret, med anerkendte og erfarne foredragsholdere, supplerende med lysbilleder, film eller video. Her kan hentes nyttig viden om fugle, mange ideer og tips og eventuelt oplæg til diskussioner.

Herning Fugleforenings medlemmer samles flere gange i løbet af sommeren til Voliereture hos nogle af foreningens egne medlemmer.

Her er der en oplagt chance- ikke bare for at se volierer – men også for at få en god “fuglesnak” over en kop kaffe – og måske slå en handel af.

Udflugter
Der arrangeres en årlig familieudflugt til private fugleholdere rundt i landet. Turen er præget af fornøjeligt samvær og de fleste vender hjem med ny inspiration for fuglene.

Herning Fugleforening
afholder efter afsluttet ynglesæson en stor udstilling – årets højdepunkt. Her kan medlemmerne udstille deres fugle, og de bliver bedømt af specialuddannede dommere. Ofte er et langsigtet avlsarbejde med vægt på kvalitet gået forud. Men ikke mindst for begyndere kan det at udstille være en oplevelse og give et skub fremad. En måneds tid efter udstillingen holdes præmiefest med uddeling
af præmier – en aften for hele familien.

Herning Fugleforening
udsender elektronisk, dvs. pr. email, 6 medlemsbladei løbet af året +  nyhedsbreve med bekendtgørelse af foreningens arrangementer, diverse fugleartikler – også direkte fra medlemmerne. Alle medlemmer kan få optaget indlæg om deres hobby. Optagelse af købs & salgs annonce er gratis i bladet samt i de 7 andre foreningsblade. Har man ikke internet vil man naturligvis få bladet sendt pr.brev. En gang årligt udsendes et informationsblad med foreningens love, udstillingsregler, medlemsliste og oplysninger om lokal førsteopdræt.

Herning Fugleforening
Bygger på et gensidigt samarbejde. Medlemmerne står sammen i foreningsarbejdet og støtter hinanden i avlsarbejdet med råd og vejledning – ved at trække på den viden, der er høstet gennem mange års arbejde med fugle i bur og voliere.

Vi glæder os til at se dig.

22 thoughts on “Om foreningen

1. Pingback: best cbd oil 2019